Tuesday, May 22, 2012

Ceh!! Mau cover pulak...

Lakonan kurang mantap dari Perkasa Melaka atas insiden serangan terhadap 2 Adun DAP semasa minum petang bersama pengerusi bersama BERSIH 3.0. Itu jer yang wa katakan sebab secara terangan Perkasa ni la pertubuhan yang beria2 benar nak menghalang penganjuran BERSIH 2.0 dan 3.0 lepas. Malah semasa BERSIH 2.0, mereka bukan main lagi handal nak menghalang dan menjadi benteng hadapan sebelum Polis. Sekarang ni bila kekecohan berlaku, mereka pulak yang keluar kenyataan mengutuk tindakan tersebut.


Dalam insiden yang berlaku, Adun DAP Bandar Hilir telah dilontar dengan batu dan telur malah sebijik tayar kereta tersebut di pancitkan oleh perusuh yang dikatakan terdiri dari geng2 Perkasa. Yang bestnya, Yang Dipertua PERKASA negeri Melaka tak nafikan yang anggota pertubuhan dia berkumpul untuk membantah kehadiran Datuk S.Ambiga kat situ tapi dia cuma nafikan anggota dia terlibat. Cuba bayangkan sketsa jenis apa yang sesuai untuk menggambarkan lakonan puak2 ni?


Paling lawak bila dia kata kumpulan Perkasa kat situ tidak digalakkan membuat kacau dan tak ada arahan untuk membuat kacau. Mereka berkumpul kat situ secara aman. Tapi siapa yang baling telur, batu, pancitkan tayar dan pecahkan cermin sisi kereta Adun Bandar Hilir pada hari tu? Mungkin polis SB yang menyamar jadi ahli Perkasa seperti kebiasaan yang mereka lakukan jika ada perhimpunan yang dianjurkan oleh NGO2 yang tidak sehaluan dengan kerajaan kot.


Pemuda Umno Melaka turut membuat penafian yang ahli mereka terlibat dengan kekecohan yang terjadi disitu pada hari itu. Jadi, kalau dah Perkasa tak terlibat, Pemuda Umno pun tak terlibat, siapa pulak yang menyerang dan membuat kecoh pada hari itu. Takkan Pemuda Pas pulak kan? Atau mungkin pengaruh samseng Jalan Kebun yang menghantar wakil kumpulan dia ke sana untuk buat kacau?


Laporan polis dah dibuat dah berharap sungguh agar pihak polis menjalankan tanggungjawab dengan penuh ketelusan dan membawa pesalah ke muka pengadilan tanpa mengira siapa di belakang pembuat huru hara tersebut. 


Sudah menjadi trend terkini pulak, bilamana ada sahaja acara atau ceramah yang dianjurkan oleh pihak Pakatan Rakyat, pasti akan ada cubaan untuk mewujudkan kekecohan tak kira dimana sahaja acara diadakan. 


Bila dah semakin kehilangan kuasa, begini la tindakan terakhir yang mampu untuk dilakukan oleh pihak yang semakin kekeringan idea untuk menarik kembali sokongan yang semakin menipis. Hanya ugutan, gertakan dan hasutan sahaja yang mampu menjadi senjata bagi menangani sokongan terhadap Pakatan yang semakin menebal.

1 comment:

  1. Nasib baik dia orang tak cakap... Unit Amal yang menyamar sebagai team dia orang yang buat...

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...