Saturday, April 7, 2012

Lepas KWSP, Tabung Haji pun kena sapu..

Dana Tabung Haji berupa ladang kelapa sawit pun kini dah dikatakan terjual kepada bekas Raja Gula dan orang terkaya di Malaysia, Datuk Robert Kuok. Penjualan ini dipercayai bagi menampung dana bagi Umno/BN menghadapi pilihanraya umum yang mungkin akan diadakan sebelum berakhirnya tahun 2012.


Dan pimpinan Pakatan Rakyat mendesak penjelasan dari pihak PM Najib kenapa perjanjian ini di muktamadkan dalam keadaan yang tergesa2 dan dibuat secara rahsia. Dan mereka juga percaya bahawa isu ini ada berkaitan dengan IPO berharga Najib, penjualan saham Felda Global Ventures Holdings, yang telah jatuh teruk kerana bantahan daripada peneroka tanah itu sendiri. Perkara ini begitu mencurigakan menurut kata Naib Presiden PAS Husam Musa.


Ladang kelapa sawit kepunyaan Tabung Haji meliputi kawasan seluas 83,000 hektar di Riau, Indonesia, menghasilkan RM3juta sehari untuk Tabung Haji dan penyimpan utamanya iaitu orang2 Melayu Islam setiap hari.


Ini adalah salah satu langkah terdesak Umno/BN untuk membuat wang daripada aset yang dimiliki oleh agensi atau perbadanan yang melibatkan kepentingan negara dan orang ramai. Dan ini mungkin langkah kedua setelah cubaan menyenaraikan mereka dalam FGVH terganggu. 


Untuk kenyataan Tabung Haji berkenaan isu ini boleh klik sini 

1 comment:

  1. I every time used to study post in news papers but
    now as I am a user of web thus from now I am using net for posts, thanks to web.
    Feel free to surf my site ... healthy skin

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...