Tuesday, March 27, 2012

Warning!!! Nanti Pak Menteri marah...

Parlimen dan Jawatankuasa khasnya tak dibenarkan untuk membincangkan isu Lynas, NFC dan kes Tajuddin Ramli. Isu2 ni amat sensetive bagi Pak Menteri dan kalau nak bincang pun, bincang dalam kelambu, jangan bagi rakyat tau.


keh keh keh keh keh keh keh keh keh..


Dan Pak Menteri yang bagi warning tu tak lain tak bukan dah tentu menteri samseng yang ada anak spesis kurang ajar. Gangster kampung Dusun. Menteri ni bagi warning kat PAC supaya jangan sentuh isu2 tersebut yang dah jadi isu terhangat kat pasaran sekarang ni. Bayangkan kalau dah menteri gangster ni bagi warning, takkan PAC tak takut kot. kang dia hantar anak diapegi belasah Azmi Khalid, mau menangis pulak Normala sebab laki dia masuk hospital.


keh keh keh keh keh keh keh keh keh..


Persoalannya, kenapa isu yang membabitkan kerugian bernilai jutaan RM duit rakyat tak boleh di siasat oleh badan yang bertanggungjawab mengaudit kira2 wang negara? Memang kes tu masih diperingkat mahkamah tapi jawatankuasa tu rasanya berhak nak siasat sebab itu bidang tugas yang dah diamanahkan kepada jawatankuasa tu.


Kes Tajuddin ni sepatutnya di siasat hingga ke akar umbi sebab kes ni boelh dikira penyebab kepada kegawatan krisis ekonomi tahun 1997 dulu. Sedangkan negara dilanda krisis tapi dia yang jugak Pengerusi MAS waktu tu berbelanja mewah melampau2. 


keh keh keh keh keh keh keh keh keh..


PAC membuka kes2 tu untuk siasatan tapi hanya yang terbabit dengan mahkamah sahaja yang tidak dibenarkan untuk disiasat oleh PAC. Maknanya kes2 ni semua nya tak boleh nak dibincangkan kat dalam Dewan Rakyat la. Sebab semua kes tu semuanya bersangkutan dengan mahkamah.

No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...