Friday, February 8, 2013

Liabiliti Najib : Tarikh PRU13..

Posting ni wa cilok dari FB Beban Negara. Wa nak copy paste ada sikit problem dengan wa punya tablet ni so, wa rewrite apa yang brader Beban Negara ni tulis mengikut cara wa la sikit2..

Ramai yang masih tertanya kenapa PM Najib hingga kini masih belum berani untuk bertindak jantan dengan mengumumkan tarikh pembubaran Parlimen. Tindakan mengembalikan mandat kepada rakyat bagi memilih siapa yang lebih layak untuk mentadbir negara ini melalui proses pilihanraya yang telus dan adil. Bukan pilihanraya caca marba. Baru la anak jantan.

Walaupun sering mendakwa bahawa sokongan rakyat terhadap Umno/BN kian meningkat dan yakin akan memenangi pilihanraya ke 13 ni, tapi PM Najib tetap kelu bila persoalan bila tarikh pilihanraya yang di nanti2kan di ajukan kepada dia.

Bukan setakat PM Najib jer yang berkeyakinan tinggi Umno/BN akan menang, ada beberapa lagi menteri Umno yang turut berkeyakinan macam PM Najib. Tapi rata2 menteri taraf bangang jer yang dok melalak camtu terutama Ketua Penerangan Umno Malaysia, Ahmad Maslan. Dia punya ampu sampai kata PRU13 ni Umno/BN mampu menang 2/3 majoriti. Bubar la kalau dah konfiden macam tu.

keh keh keh keh keh keh keh keh keh...

Tetapi apakah rahsia besar yang menghalang dan menggentarkan PM Najib dari mengumumkan tarikh sebenar pembubaran parlimen? Hinggakan dia menjadi satu2nya PM yang begitu fobia dengan tarikh pembubaran parlimen.. Ini la pertama kalinya dalam sejarah negara di mana tarikh pilihanraya masih belum di umumkan sedang tempoh mandat yang diberikan hampir tamat.

Atau apakah kemungkinan yang PM Najib akan membiarkan parlimen terbubar dengan sendirinya selepas 28 April ini? Ataupun kemungkinan dia akan memohon perkenan Yang DiPertuan Agong untuk melanjutkan lagi tempoh pembubaran parlimen sehingga bulan Jun. Atau mungkin tiada pilihanraya dek kerana terlampau fobia..

keh keh keh keh keh keh keh keh keh...

2 comments:

  1. PM akan mengadap Agong mohon haramkan pilihanraya supaya UBN boleh berkuasa hgga kiamat...hahahaha apa punya penakut???

    ReplyDelete
  2. kehkehkeh

    kata mcm guruh di langit NAJIB nih...tp berani kt depan ahli dan tibitiga suku jer...yg NAJIB risau bila PR menang..PR akan berarak..
    kikikikiki
    menang mesti la sambut...

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...