Tuesday, December 11, 2012

Here comes The Mamak..

Dah makin kerap pulak mantan PM Tun Mamak Madey ni interframe dalam situasi politik negara. Kali bukan main lagi dia puji melangit Najib dengan bini keduanya Rosmah Mansor.

Tapi wa rasa Tun Mamak Madey ni ada double meaning kot. Mana tau dia buat lawak sarcastic supaya PM Najib dengan Rosmah berasa lega sikit memandangkan kebelakangan ni mereka begitu tertekan dengan isu kebangkitan rakyat yang mahu menuntut perubahan.

Boleh baca laporan pasai Tun Mamak Madey dok puji melangit PM Najib dan Rosmah kat sini dan kat sini. Tapi dalam masa yang sama Tun Mamak Madey ni tetap berkonfrontasi dengan Pak Lah, pengganti dia yang dia lantik sendiri dulu.

Walaupun kononnya dah bersara dalam arena politik dan kerajaan tapi nampaknya Tun Mamak Madey terpaksa jugak berkempen supaya Umno/BN tidak tumbang dalam PRU13 nanti. Tumbangnya Umno/BN, maka sesuatu malapetaka yang besar bakal menimpa keluarga dia nanti.

Mau tak mau percaturan politik Tun Mamak Madey terpaksa di turuti kerana cengkaman kuku dia masih tetap berbisa kerana umum tau bahawa di dalam Umno, pemimpin yang bersih hampir pupus. Bukan wa sengaja reka cerita tapi ini diakui sendiri oleh Kak Ijat, Ketua Wanita Umno Malaysia sendiri. Dan begitu jugak PM Najib rasanya, yang mana dia dulu pun di bawah telunjuk Tun Mamak Madey sendiri.

Mungkin doa arwah Ustaz Fadhil Nor di perkenankan Allah S.W.T supaya di panjangkan umur Tun Mamak Madey untuk dia lihat sendiri kemusnahan yang telah dia ciptakan terhadap generasi masa depan.

No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...