Wednesday, October 17, 2012

Umno kecut dengan SUARAM??

 Isu SUARAM terima dana dari manusia yang di gelar penyangak oleh Tun Madey, George Soros dah senyap bila Tun Madey dengan PM Najib sendiri dah kantoi. Kini isu baru pulak yang cuba di kaitkan dengan SUARAM ialah isu nak bawa 2 lawyer dari Perancis untuk bagi taklimat isu skandal Scorpene di Parlimen Malaysia.

Boleh klik sini dan sini untuk baca laporan yang disiarkan dalam portal berita pecacai milik Umno dengan lebih lanjut.

Wa nak tanya, apa kesalahan jika cuma mintak penjelasan lanjut tentang kes skandal yang melibatkan wang negara yang dah ghuyub angkara komisen yang bernilai jutaan RM tu. Apakah menjadi kesalahan dan ancaman kepada negara hanya kerana kita ingin tahu apa perkembangan lanjut berkenaan kes tersebut.

Yang wa nampak, Umno tak berani nak sangkal sendiri isu ni sebab ianya melibatkan pemimpin tertinggi negara, jadi terpaksa  la gunakan NGO yang mesra Umno untuk menggambarkan bahawa perbuatan itu menggugat keselamatan negara. Pelik kan??

Apakah menerangkan perkembangan semasa berkenaan kes tersebut di parlimen menggugat keselamatan negara atau menggugat kedudukan Umno di mata rakyat? Atau Umno takut perkara tersebut di ketahui dengan lebih lebih di kalangan ahli parlimen termasuk yang dari Umno sendiri.

Maklum la, Tun Madey sendiri yang kata yang masih bersama Umno ni bodoh2 belaka termasuk la diri dia sendiri. Jadi kalau penerangan berkenaan isu ni dibuat, mungkin ahli parlimen Umno yang bodoh2 ni akan cerdik sikit dalam membuat penilaian. Mungkin itu maksud ancaman kepada keselamatan negara@Umno kot.

Buat la laporan polis banyak mana pun, sikit pun tak menakutkan rakyat yang dahagakan kebenaran. Bangkai gajah kalau di tutup sekalipun, bau nya tetap akan keluar jugak. Jadi tak payah la nak ugut2 rakyat dengan laporan polis yang ntah apa2 entah tu. Kalau tak salah, mengapa pulak mesti nak merasa takut dengan perkembangan terkini kes tersebut kan??

keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh..

Nampak benor takutnya Umno dengan bayang2 sendiri.







No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...