Thursday, October 18, 2012

Nak cepat PRU13, sila ikut tips ni..

Wa rasa ramai di kalangan kita yang dah tak sabar2 menanti tarikh pemgumuman pembubaran parlimen yang menjadi hak eksklusif PM Najib@Rosmah Mansor. Semua rakyat ternanti2 dengan penuh debaran siapa yang bakal mendapat mandat untuk ke Putrajaya selepas selesai pembuangan undi.

Tapi ianya masih menjadi misteri kerana tahap keyakinan PM Najib@Rosmah belum mancapai peratusan yang tinggi. Tu pasal la PRU 13 masih tetap menjadi teka teki, isu yang paling membuntukan rakyat demi membuat keputusan yang bijak.

Wa cadangkan kita semua amalkan tips ni jika kita semua mahu PRU 13 di adakan dalam masa terdekat ni.

Memula sekali kita kena puji kepimpinan PM Najib@Rosmah ke tahap yang paling maksimun. Kalau boleh pujian tu bagi nampak real supaya tak kelihatan seperti memperli pulak. Kalau perli, maka makin lambat la PRU 13 akan di adakan.

Member2 yang buat printing T Shirt tu kalau boleh kita print T Shirt muka Najib dengan Rosmah banyak2 dan edarkan bagi semua anak muda pakai. Pakai tau, jangan buat kain lap kaki pulak. Lepas tu kita buat press conference menyatakan sokongan gila babi kepada pimpinan PM Najib@Rosmah. Kalau boleh buat lebih gila dari babi sampai babi pun naik pening dengan sokongan yang di terima PM Najib@Rosmah secara tiba2 tu.

Tips seterusnya, kalau ada ceramah anjuran Umno/BN dan penceramahnya terdiri dari kalangan katak lompat terutama Hasan anak Ali dan Zul Kulim, kita penuhkan kerusi yang selalunya kosong tu. Kesian pulak wa tengok dengan penceramah barua Umno ni bila asyik bercakap dengan kerusi jer setiap kali ceramah.

Kat rumah kita pulak, kita gantung bendera Umno. Paling kurang setiap satu rumah satu bendera. kalau penuh keliling rumah lagi canggih bhai.. Kat kereta pulak, kita tampal stiker Umno. tak kira la macam mana bentuk stiker nya janji mencerminkan penyokong Umno totoks.

Wa cadangkan lagi, paper Utusan yang dah jadi suratkhabar lama, yang dijual untuk buat recycle dan bungkus nasi lemak sebab takdak sapa nak beli tu kita borong bagi habis setiap hari. Kalau boleh elok sampai jer paper tu kat kedai2, kita borong semua sekali.

Ceramah anjuran Pakatan Rakyat pulak jangan kita pergi. Biar penceramah Pakatan Rakyat pulak yang bercakap dengan pokok sebab ceramah PR selalunya tak di sediakan kerusi. Maklum la, dana tak berapa nak cukup untuk sewa dewan. Lagipun kalau apply dewan pun konfom tak dapat punya. Awal2 lagi dah tentu kena reject walaupun sewa yang di kenakan dua kali ganda mahal berbanding Umno/BN yang rasanya tak payah pun bayar sewa.

Lepas tu kita kutuk kaw2 pulak Pakatan Rakyat, tak kira la kat FB ke atau kat mana2 saja. Dalam blog pun boleh, kalau rajin buat fitnah cam PapaGomo buat tu.Tapi dosa lu tanggung sendiri la.

Apa saja isu yang di bangkitkan Pakatan Rakyat kita sanggah, terutama isu Scorpene yang melibatkan nama PM Najib@Rosmah dengan Zahid Hamidi tu. Kalau boleh kita buat demo mendesak Pakatan berhenti mainkan isu tu lagi. Kita pakat ramai2 turun demo ala2 BERSIH. Biar penuh jalanraya. Don't worry, konfom tak kena tear gas dengan water cannon punya.

Amacam? Ada berani ke geng2 semua nak buat macam tu. Kalau nak tunggu PM Najib@Rosmah nak umumkan tarikh pilihanraya dalam keadaan suasana politik yang dok ada sekarang ni, maka sampai kesudah la PM Najib ni tak berani. Takut kehilangan kuasa yang dah seperti telur di hujung tanduk. Eh!! PM Najib@Rosmah ni ada telur ka??

keh keh keh keh keh keh keh keh keh..



2 comments:

  1. We pukimak, apa hal kau hina isteri PM mcm tu sekali? Apa kau rasa aku hina mak kau?

    ReplyDelete
  2. keh keh keh keh keh..
    ko terasa ke?? Ada aku kesah???

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...