Thursday, March 29, 2012

Biar betul mamak ni ngaku!!

Ni bukan wa sesaja yang reka cerita tapi ini diakui sendiri oleh mantan PM terhebat negara yang pernah memerintah negara selama 22 tahun. Tun Madey akhir mengakui bahawa dalam Umno penyertaan golongan cendikiawan terlalu kurang. Maknanya dalam Umno ni yang ada bodoh2 belaka yer tak?


keh keh keh keh keh keh keh keh keh..


Tun Madey kata benda ni dah lama dah. Sejak berdekad lalu lagi. Tapi kat sapa benda ni harus di persalahkan? Kat PM yang jugak Presiden Umno sekarang atau yang lepas2 terutama diri dia sendiri. Dia saja jer yang pernah jadi PM kat Malaysia ni yang paling lama. 22 tahun sejak dari tahun 1981 sampai 2003. Lagi cuba nak persalahkan orang lain ke orang tua ni.


keh keh keh keh keh keh keh keh keh..


Bila dah dekat2 nak pilihanraya jer, mamak tua ni mula la nak bikin panas keadaan kat dalam Umno tu. Dan target utama dia ialah, dia nak calon yang dipilih dalam pilihanraya akan datang ni semuanya yang mesra dia. Senang kira lebih tepat lagi slogan 'Mesra Mahathir' la. Senang dia atur supaya anak dia cepat sampai target nak jadi PM.


Sudah2 la tu asyik nak kejar kesenangan duniawi jer orang tua ni. Bawak2 bertaubat sama. Masa yang ada pun dah tak berapa panjang lagi dah. Sepatutnya masa balance2 yang ada ni dia gunakan untuk menambah bekalan yang dia nak bawak bila mengadap Ilahi nanti. Bukan nak pastikan anak dia cepat boleh jadi PM. Mungkin dia ingat bila mengadap Ilahi nanti, dia boleh tunjuk KPI yang dia boleh jadikan anak dia PM dalam sekelip mata kot.


keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh..

1 comment:

  1. hahahahhaa

    dia ckp tu bukan nk umno ramai org pandai.

    dia ni paling benci kalau umno ramai org pandai, takut lawan dia mcm anwar.

    dia ni suka dlm umno ramai lembu yg boleh dicucuk bontot, disuruh makan najis sendiri.

    muka tk pernh ikhlas ni ckp mcm baik je, tapi dibelakang pembohong kuat.

    biarkan umno tiada org pandai, seba parti jamban bukan utk org pandai tapi utk najis.

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...