Tuesday, March 5, 2013

Pergolakan Sabah : Kesannya kepada politik negara??

Masih berkaitan dengan isu pencerobohan militan Sulu di Lahad Datu tapi kali ni wa nak kita kaji pulak dari sudut politiknya.

Wa memula malas nak relate kan sangat isu ni dengan pergolakan politik Malaysia tapi bila Pengerusi SPR buat kenyataan kat sini, wa dah nampak serampang dua mata yang cuba di mainkan.

Pertamanya, pelan SPR yang masih dirahsiakan hingga di beritahu kemudian. Sembang bagai nak rak dengan pelbagai pelan2 back up yang SPR dah sediakan bagi menghadapi sebarang kemungkinan tapi apa tindakannya, kena rahsiakan dulu. Kena mintak kebenaran Rosmah anak Mansor dulu ke?

keh keh keh keh keh keh keh..

Keduanya, untuk menyatakan bahawa undi pos tu still valid. Dan wa pasti tersangat konfom yang akan berlaku manipulasi jika undi pos ni tak dipantau dengan teliti oleh pihak Pakatan Rakyat.

Kemungkinan pilihanraya di Sabah akan di gantung dengan alasan darurat. Apa2pun, kena tunggu dan lihat percapaian Umno/BN di Semenanjung dulu. Kemudian baru rasanya Najib berani nak umumkan tarikh pilihanraya di Sabah pulak.

Sama2 tunggu drama ni dan saksikan gelagat ahli politik yang ambil kesempatan atas isu yang sedang berlaku hingga melibatkan kehilangan nyawa hanya kerana kemahuan dan impian pimpinan atasan.

1 comment:

  1. mana dia pakar sejarah,prof.jantan dan betina,sila ceritakan fakta sejarah Sabah >Nak dengar versi anda pulak!.

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...