Wednesday, February 20, 2013

Listen! Listen! Listen!

Isu palsu..?
Dengar..fikir..faham..jawab!

Berhati2 dengan setiap isu dan peristiwa yang disogok terutama menjelang PRU13 silap langkah kita terperangkap..

Jangan terburu2 membuat ulasan atau respon dengan isu;
1. Kumpulan Penceroboh Bersenjata Di Lahad Datu Sabah. 
2. Penahanan Senator Australia Nick Xenophon oleh Imigresen di lapangan terbang tambang murah (LCCT) di Sepang kerana beliau disenaraikan sebagai musuh negara.

Modus operandi Mahathir Kutty apabila setiap kali menjelang PRU ialah mencipta krisis dengan Singapura. Dia akan berperang mulut dengan pemimpin. Temasik dan media upahan akan mengolah isu2 rekaan ini seolah2 negara terancam dengan campurtangan pihak luar.

Rakyat akan diseru bersatu demi negara.. Himpunan menyokong kerajaan menentang kuasa luar digerakkan.. Seluruh rakyat bertempik2 mengutuk pencerobohan dan campurtangan kuasa asing.. Suasana jadi tegang! Disulami dengan serangan fitnah terhadap pembangkang.

Selang seminggu dua, PM pun bubar parlimen.. Dan seperti yang dirancang, Umno/BN menang lagi dengan majoriti 2/3 walaupun majoriti rakyat tidak suka. Rakyat disemarakkan dengan semangat nasionalis palsu..

Sumber : Korie Goldfinger ..

2 comments:

  1. Tidak lagi kali ini....ini kalilah......dulu orang Malaysia takde internet nak ekses.....sekarang ni makcik2 jual goring pisang, jual sayur pun dah pakai Tap, I pad, Note dan berbagai lagi.....huru hara adalah kesukaan UMNO...rakyat dah faham yg amat....bubarlah Parlimen kami dah gatal tangan nak memangkah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la pasal bro. Umno cuba create isu tapi kantoi awal2 lagi..
      Kih kih kih kih...

      Delete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...