Wednesday, January 30, 2013

SMS : Menteri ni nak kaji cukup2 wei....

Salam sejahtera....

Sebelum wa tulis lebih merapu, baik lu orang klik sini dulu sebagai pembuka cerita, TQ.

Kali ni kisah Menteri yang dikatakan ada skandal dengan amah indon@maid dia dulu. Amah indon tu pun la ni dah kaya raya sampai mampu bina rumah banglo kat tempat asal dia la ni. Lumayan jugak rupanya jadi amak kat Malaysia ni, dalam sekelip mata dah mampu nak buat rumah banglo kat Indon nun. Berapa la gamaknya Pak Menteri ni bayar gaji amah@maid dia ni sebulan yer?

Balik pasal kisah Pak Menteri ni, terkini dia bagi warning kat syarikat yang buat promote iklan melalui sms. Dia bertindak pun atas aduan pengguna yang rasa privasi mereka terganggu dengan kehadiran junk sms ni. Dia kata lagi, pihak kementerian dia akan meneliti punca aduan ni dan akan berbincang dengan syarikat telekomunikasi bagi mengatasi masalah ni. Klik sini sebagai rujukan.

Wa cuma nak tanya kat Pak Menteri ni, macammana pulak dengan sms2 kempen politik yang diterima kat handphone para pengguna? Boleh ambik tindakan jugak ke? Dan ramai yang tahu, hanya Umno/Bn sahaja yang punya akses untuk menggunakan saluran ni sebab semua syarikat telekomunikasi di kontrol oleh para kroni? Termasuk yang terbaru mengenai survey untuk bertanya pendapat siapa yang layak di angkat jadi PM selepas PRU 13 nanti. Ini pun mengganggu privasi para pengguna. 

Lagi satu, bagaimana pulak dengan iklan promo yang dibuat oleh pasaraya2 besar macam Tesco, Giant dan sebagainya? Apakah sms dari syarikat ni pun boleh dikategori sebagai junk sms? Sebab wa kerap benar mendapat sms promo iklan dari pasaraya2 camni. Naik meluat pun ada bila promo dia buat sebelum gaji..

Keh keh keh keh keh keh keh...

Kalau betul Pak Menteri ni nak kaji dan ambik tindakan, jangan double standard. Tak kira yang sms tu tauke besar ke kecik, tindakan yang sama harus di kenakan. Jangan hanya hukum kepada peniaga kecik yang guna cara tu untuk buat promosi tetapi tauke2 pasaraya besar di lepaskan sebab depa kaya dan banyak duit untuk menutup mulut para pemerintah dan penguatkuasa.

Apa macam? Ada bran ke wahai Pak Menteri yang jadi kesayangan amah2 kat Indon nun...

Keh keh keh keh keh keh keh keh....

No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...