Wednesday, November 7, 2012

Sang katak berbunyi di kala 'musim tengkujuh'..

 Makin banyak mamat ni bersuara, makin jelas nampak betapa bangangnya mamat katak sekoq ni. Korang semua boleh klik sini untuk nilai kan. Musim tengkujuh tu kira musim pilihanraya la bagi sang katak2 ajaib ni.

Bagi wa, lantak la dia nak create jawatan apa sekalipun. Ahli2 parti dia pun tak bising, kenapa pulak dia ni yang dah lari tinggalkan rakan seperjuangan yang lain nak bising dengan jawatan yang di sandang oleh Anwar Ibrahim. Kan lebih baik dia ni tumpukan kat NGO Perkasa dia yang dah terang2 sokong Umno. Dalam erti kata lain, dah jadi proksi Umno.
Bila dah makin dekat dengan pilihanraya umum, makin galak sang katak2 semua berbunyi seolah2 mewakili suara Umno. Umno tak mau bising pasal hal ini sebab boleh makan diri balik. Jadi sang katak2 ni la yang menyalak mengalahkan Umno.

Mungkin semakin kuat melalak, semakin cerah peluang nak bertanding atas tiket Umno kot. Kalau nak masuk Umno, takut kena cantas oleh ahli2 Umno yang lain yang sesama ingin menjadi calon dalam pilihanraya akan datang.

Ruslan Kasim ni dok sebok kata yang PKR tak amalkan demokrasi tulen sebab jawatan yang disandang oleh Anwar Ibrahim tu tak di pertandingkan. Tapi dia sedar atau tak yang jawatan Presiden Umno sendiri pun tak dipertandingkan sejak dari era Tun Madey lagi. Last sekali jawatan presiden Umno di cabar ialah ketika era Tengku Razaleigh Hamzah yang mencabar Tun Madey yang menyaksikan Umno terpecah dua.

Ketua Umum ka, Penasihat ka terpulang la pada parti tu, yang lu nak sebok tu apasal? Lu nak cabar ke jawatan tu? 

Wa nasihatkan kat lu, tak payah la lu nak sebok jaga rumah orang lain sedangkan kat dalam rumah lu dengan 'jiran2' lu pun berkecamuk berebut2 nak jadi calon. Jadi calon dalam proksi parti lu tu akan menjanjikan kemewahan yang di luar jangkaan. Jangan ingat rakyat tak tahu pulak dan jangan ingat rakyat bodoh untuk menilai mana yang lebih baik dalam usaha untuk meringankan bebanan rakyat.

keh keh keh keh keh keh keh keh keh..

Klik sini, terima kasih..

7 comments:

  1. Barua di atas tu bini dua woit!. sejak terpinggir dari jawatan dalam PKR beliau kehilangan sumber kewangan bagi membeli susu anak, membayar rumah, bayar insuran kereta, hutang kredit card dan sebagainya. Akhirnya terpaksa menjilat balik ludah dengan kembali menyertai UMNGOK bagi mencari sesuaap nasi untuk anak bini.

    Syarat bagi menyertai UMNGOk mestilah kuat menyalak atau menyalak apabila disuriuh oleh tuan. Kuat menyalak dapatlah seketul dua tulang. Kadang-kadang sudah tak bersemangat untuk menyalak, tapi apakan daya jika tidak menyalak kebuluranlah anak bini di rumah.

    Kau orang lihatlah betapa Allah Subhanahuwataala menimpakan laknat ke atas makhluk ini. Lihatlah raut wajahnya yang amat menyedihkan. Lesu tak bermaya dan tiada cahaya keimanan langsung, ibarat insan yang sedang dilanda seribu penderitaan. Muka sebegini kalau tuan-tuan mahu lihat banyak kedapatan di luar kasino di Hotel Genting. Ya! Muka orang kalah judi!

    Sebenarnya spesis yang menyalak ni ada beberapa jenis. satu darinya dari Pasir Mas, kuat melompat. Dulu banyak wang, kini hasil rompakan sudah berkurangan jadi terpaksa menyalak di sana sini. Tuannya sudah tua dan kini terikut-ikut menyalak ke sana ke mari kerana ketakutan dihumban kepenjara jika BN berkubur. Seekor lagi berasal dari Kulim. Bengapnya mengalahkan insan terencat akal. Pembohong tersohor. Seekor lagi bergigi jarang macam buaya tua. Akan dicari media pencacai bila ada sesuatu isu yang hendak dikupas. Kerana sakit hati tidak diberikan projek menyelenggarakan Bukit Jambul Golf Resort oleh LGU, barua gigi jarang ni dilamar UMNO menjadi anjing penyalak tegar.

    Seperti makhluk-makhluk perosak di atas, wajah mereka ini dihodohkan Allah. Tiada langsung sinar atau cahaya keimanan.

    ReplyDelete
  2. Kan musim tengkujuh ni, paham2 sajalah. Katak2 berkrok2 bersahut2an ada dua sebab; pertama nak mengawan kedua kata kawan saya Anon di atas sebab kebulur.Nak harapkan projek besar orang2 UMNO sendiri pun tak cukup. yang jenis ni tahu ialah dengan cara menyalak kat Pakatan moga2 ada puak dalam UMNONGOK simpati dan hulurkan sedikit habuan.Inilah akibah daripada perbuatan mengkhianati sahabat dan kawan; di dunia lagi dah menerima balasan.Mari kita sama2 nanatikan apa nabis katak2 ni selepas PRU13 nanti bila BN tersungkur.

    ReplyDelete
  3. hidup ke lagi malaun nie?

    ReplyDelete
  4. dah ikut parti syaitan (madey kata) memang ler haprak..........

    ReplyDelete
  5. The device is constructed extremely consumer pleasant.
    The created in USB delivers a wonderful connectivity with the pc.


    Here is my webpage: obd2 software

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...