Thursday, November 8, 2012

NFC : Lembu tipu lembu? Dah kena la tu..

 Kalau cerita pasal NFC jer, mesti tak sudah2 denbgan cerita penipu kena tipu. Yang rembat RM250juta tu pun penipu, yang jadi middlemen pun penipu.

Yang tipu RM 1juta dah kena tahan dengan polis tetapi yang songlap RM 250juta releks jer malah boleh terus melangsaikan duit2 dan aset2 balance yang ada.

Lu orang boleh nilaikan sendiri laporan yang di siarkan kat salah satu portal berita pecacai tersohor kat Malaysia ni kat sini.
Kes lembu kondo ni paling pelik sebab yang songlap RM 250juta masih belum di dakwa menyeleweng sedangkan yang tipu sang penyonglap RM 1juta pulak yang sedang di bicarakan.

Kalau la undang2 negara berterusan begini, wa jamin Sang Penguasa yakni Pak2 Menteri di masa akan datang akan lebih kebal dari Sultan dan raja2 melayu malah akan berani buat apa saja kerana undang2 boleh di beli asalkan ada pengaruh.

Untuk ubah semua ni, kita kena ubah dalam PRU13 nanti. Tapi sebelum tu, jom kita turun ke jalanraya pada 12hb Januari 2012 nanti untuk mendesak SPR supaya menjadi pengadil yang adil dalam pertandingan yang adil.

1 comment:

  1. Sebut pasal raja2 ni, dari cerita sejarah dulu sampai lah sekarang, raja2 kita ni asyik kena tipu ja dgn penasihat3nya. Sbb tu Hang Tuah kena hukuman. Sebabnya raja2 tu tak boleh fikir dgn melihat keadaan sebenar. Yg dia dengar cuma dari satu arah saja. Otak tu biul tak mahu lihat arah yg satu lagi utk pertimbangan.

    Keadaan yg sama juga berlaku pada sesetengah raja2 kita yang ada kini. Macam kes YB Nurul Izzah tu. Bagi aku memang MANGKUK la raja2 yg komen dalam akhbar Utusex ni. Otak tahap longkang longkang. Nak komen tak tanya langsung tuan punya badan. Memang tahap memalukan jenis specis raja yang macam ni.

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...