Friday, March 30, 2012

Kes ada tapi tak boleh diteruskan kerana birokrasi??

Wow!! Pengakuan ikhlas, tulus mulus dari pegawai tinggi SPRM. Depa kata banyak kes yang dah depa siasat tapi bila sampai ke pejabat Peguam Negara, kes kena reject sebab dengan bermacam2 alasan. Ayat penyedap hati tak didakwa bukan bermakna tak ada kes tapi tak cukup bukti.


keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh..


SPRM mintak rakyat faham bahawa bukan depa tak mau dakwa pesalah rasuah tapi peguam negara. Masing2 dah cuba nak play safe jer nampaknya. Kalau macam ni keadaan nya, sampai bila pun kes2 besar tak akan dibawa kemahkamah sebab yang jadi peguam negara pulak orang kuat Umno yang dilantik ke jawatan tu atas dasar terima kasih sebab tetap berjaya menyumbat Anwar Ibrahim ke penjara walaupun dalam kes sodomi 1 dulu, bukti dan fakta kelam kabut.


Wa berani jamin yang peguam negara ni tetap loyal kepada PM yang ada sekarang ni. Semua tindakan harus mendapat restu, perkenan dari PM sebelum sebarang tindakan diambil terhadap 'ikan2 jerung'.


keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh..


Yang paling wa terasa lawak bila pegawai tinggi SPRM ni kata, saksi tak mau buka mulut dan bagi kerjasama sepenuhnya bila depa diminta oleh SPRM. Dia kata kes rasuah berbeza dengan kes lain sebab melibatkan kawan rapat, rakan parti dan ahli keluarga yang tidak akan 'buka mulut'.  


Wei!! Sapa nak bukak mulut kalau lepas bukak mulut semua pakat2 jadi arwah sebab jatuh bangunan. Sapa nak bukak mulut kalau tetiba jer kat pejabat tu depa tak jumpa pintu nak keluar. Sapa nak bukak mulut kalau lepas tu depa mati bukan dibunuh ataupun bunuh diri.


keh keh keh keh keh keh keh keh keh..


Wa bagi jawapan paling mudah dan simple jer kat pegawai tinggi SPRM ni. Kalau lu nak ubah semua ni, lu pakat ramai2 ubah kerajaan dalam pilihanraya umum akan datang. Selagi yang dok kat atas tu tak diubah, selamanya la sistem negara kita ni kucar kacir. 


Cakap pulak pasal kucar kacir, mantan PM Madey la manusia yang patut disalahkan diatas segala kerosakan dalam sistem perundangan negara. Dia la yang patut bertanggungjawab kerana semasa di jadi PM la sistem perundangan negara ni rosak.

No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...